Advertoriale

Fuga la frigider nu este un sport!

Timpul estimat pentru citirea acestui articol este de 4 minute.

„Hai, hai! Încă două seturi de exerciții și luăm o pauză de trei minute!” ne strigă entuziasmată doamna Marta. Broboane calde de sudoare mi se împleteau prin păr, pulsul o luase la goană, mușchii erau încordați la maximum, dar continuam să lucrez cu aceeași plăcere pe care o aveam de fiecare dată când mergeam la orele de aerobic. Doamna Marta mi se părea WonderWoman. Trecută de 45 de ani, această femeie cu forme sculptate, deloc exagerate, foarte feminină în tot ceea ce făcea, era un exemplu pentru noi, pentru toate doamnele și domnișoarele care frecventam cursurile de aerobic.
Mă apucasem de aerobic pentru că-mi doream să fiu în formă. Cârcotașii ar spune… „în formă de cozonac!” Eu aș zice că luasem câteva kilograme în plus, după ce renunțasem la a mai fuma. Nu arătam deloc rău, aveam forme rubiconde ce se ițeau vizibil prin orice aș fi purtat. Eram o damă bine, dar nu mă simțeam confortabil eu cu mine! Nu mă simțeam în formă. Așa că, am început ușor, ușor, să purific toate dimensiunile eului: spiritul și trupul. Dacă la spirit merge o terapie prin multă liniște și autocontrol, cu trupul e ceva mai greu. Dar, dacă există voință și răbdare, se poate orice. Pe cuvânt!

Dacă mănânci shaorma
Te părăsește forma!
Și pe bună dreptate, căci zilnic văd femei și bărbați care doresc să slăbească dar stând în fața televizorului înfulecând shaorma cu de toate. Păi nu așa se face treaba. Nu degeaba se spune „Mens sana in corpore sano!”/„Minte sănătoasă în corp sănătos!”  Talia subțire cu sacrificii se ține! Când cei 60 de cm din talia mea se transformaseră în 67, am decis că este timpul să merg mai des la munte, să fac trasee din ce în ce mai solicitante, să merg la ore de aerobic dar și la sala de fitness. Aici m-am îndrăgostit de exercițiile cardio și de bicicleta magnetică. Pedalam frenetic timp de 30 de minute iar apoi urmau exercițiile la celelalte aparate. Mă împrietenisem și cu banca de abdomene astfel că, în scurt timp, talia a început să se remodeleze. Pentru că nu prea mai aveam timp pentru a merge la sală, dar nici nu voiam să renunț la exerciții, mi-am achiziționat o bancă pentru abdomene. Urmează și bicicleta mecanică iar la Real am găsit o ofertă foarte avantajoasă: bicicletă fitness magnetică cu sistem de frânare magnetic și rulmenți dublii, volantă 4,5 kgs, 8 nivele de rezistență, cu șa ajustabilă. Bicicleta este dotată și cu computer care-ți arată viteza, timpul, distanța parcursă, caloriile consumate, pulsul. Nici nu va ocupa mult spațiu, având dimensiunile 90x51x116 cm.

Farfuria plină
M-a umflat la splină
Mișcarea nu este suficientă pentru a avea un corp frumos și sănătos. Îi trebuie un ajutor. Și nu mă refer neapărat la diete drastice care duc la anemieri sau, mai rău, la o anorexie fatală, ci la o alimentație echilibrată. Degeaba tragem de fiare, mergem la dans sau la aerobic, pedalăm în neștire, dacă atunci când ne așezăm la masă preferăm ceafă de porc cu cartofi prăjiți, 10 mititei, vreo 5 cârnați, juma` de tort și-un litru de bere. Atunci tot efortul fizic a fost în zadar.

Vegetale am mâncat
Stomacul s-a bucurat!
Mișcare când am făcut
Spatele nu m-a durut!
Urcam cu pași susținuți pe traseul traseul Jepii Mici – Cabana Caraiman – Cruce. Urma să mă întorc pe Jepii Mari și să cobor în Bușteni. Deși era o căldură înfiorătoare (vară fiind) iar Valea Jepilor era secătuită de orice fărâmă de răcoare, am făcut traseul până la Cabana Caraiman în doar două ore. Neașteptat de bine! Am depășit grupuri întregi de turiști, am avut timp și să admir frumusețea văii Jepilor dar și să-mi pun mușchii la lucru. Coborârea a fost floare la ureche, iar corpul meu era fericit. Îi oferisem efortul cu care-l obișnuisem de ceva vreme, un efort plăcut și benefic. Eram fericită. Eram zen! Săptămâna care a urmat m-am simțit excelent. Mintea mi se eliberase de orice formă de stres. Și asta datorită relaxării prin mișcare.

Vine iarna, bine-mi pare
La Real cumperi… mișcare!
Sărbătorile de iarnă se apropie repejor, repejor. Timpul trece atât de repede încât nici nu ne vom da seama că vom ajunge la vârste onorabile când, dacă nu vom avea grijă de pe acum de sănătatea noastră fizică și psihică, ne vom văita de lombosciatică și spondiloză sau de anxietăți diverse. Îmi place să primesc cadouri dar îmi place să-mi și fac cadouri. Vă spuneam anterior că pe lângă banca de abdomene mai vreau o bicicletă magnetică. Am găsit o ofertă interesantă în magazinele Realși vreau să o împărtășesc cu voi. Căci poate unii preferă banda de alergare sau stepperul. Real vine cu câteva sugestii pentru a ne menține în formă maximă de sărbători. Iată câteva dintre ele:

*articol scris pentru etapa cu numarul 20 a competiției Superblog 2012.

Ti-a placut? Da mai departe!